Maart 2017 - Reis naar Indonesië en andere zaken.

4 maart 2017 - Amsterdam, Nederland

Dit keer geen belevenissen met Viviane maar om een aantal belevenissen niet te vergeten een verslag van de reis naar Indonesië van 4 maart tot 21 maart.

Wij hadden besloten een lange winter thuis te blijven. Van 4 november tot eind maart. Door een storm (zie oktober 2016) zijn wij pas 18 november naar huis vertrokken. Tot en met Kerstmis is het een feestmaand met genoeg afwisseling en wij schrijven ons allebei in voor een cursus toneelspel van 8 middagen met een uitvoering in februari. Ondertussen begint het wel een beetje te kriebelen om er in de periode januari tot maart op uit te trekken. Midden januari bezoeken we een achterneef van mijn moeder waarmee ik in contact was gekomen door stamboomonderzoek. Een leuk bezoek in de buurt van Lille waar wij in de stad een aantal dagen verblijven en tot de ontdekking komen dat de stad vergelijkbaar is met Groningen, een studenten stad.

Eind januari, begin februari vliegen wij via Eindhoven naar Faro in Portugal om toch even tien dagen zon te genieten, althans dat hoopten wij. De helft was zon, twee dagen regen en drie dagen bewolkt. Met een huur auto (10 dagen voor 29,75 hoe is dat mogelijk?) bezoeken wij de plaatsen waar wij in 2010 met de boot geweest zijn. In  Ayamonte ontmoeten wij Pia die wij in 2014 hebben leren kennen in Lissabon. Ze was toen (weer) alleenstaand maar heeft nu gezelligheid gevonden bij Peter die bij haar aan boord is komen wonen en een klein hondje dat nu een Spaanse opvoeding krijgt.

4 maart vertek vanaf SchipholBegin maart is dan het vertrek voor een rondreis door Indonesië. Volledig verzorgd, dat wel en dat hebben we nog nooit meegemaakt. Achteraf  blijkt het mee te vallen maar het is moeilijk jezelf te beheersen bij al dat lekkere eten. Een koffer sjouwen hoef je ook al niet, dus beweging kom je al snel te kort. Aan het eind van de veertien dagen was het gewicht dan ook toegenomen met 2000 gram.Dit reisverhaal is te vinden onder de foto' waar eventueel begeleidende tekst bijstaat. Vanuit het hoofdmenu eerst de reis naar Indonesië te selecteren. Direct onder het tabblad verhalen.