In de haven in Lefkas

18 februari 2016 - Lefkas, Griekenland

Wij zijn sinds 13 februari weer terug in Lefkas. Tot en half maart een oud Fiatje Panda gehuurd van de firma Surprice. Inderdaad een verrassing, maar het is dan ook een echt Grieks bedrijf en de auto rammelt net zoals de staats financiën. Op weg naar Lefkas waren er onderweg stakingen gaande van de boeren. Regelmatig kwamen wij verzamelde tractoren tegen en moesten omwegen maken. Het schijnt dat het staken met ingang van 1 april voorlopig weer voorbij is. Dan begint het toeristen seizoen.

Op woensdag is er Indisch eten in het haven café met aansluitend een Pub quiz, op Engelse leest geschoeid. Samen met Arvid onze Noorman en twee Engelsen eindigden wij (weer) als laatste.

Vandaag donderdag 18 april druk in de weer met de mannen van Sailand Yacht Service om de nieuwe accu's te installeren. Daarvoor wordt de SSB radio opgeofferd. Wij denken deze toch niet te gaan gebruiken en dan zit deze alleen maar in de weg. Ondertussen werkt de acculader en de accumonitor. Nu kunnen we exact volgen wat het verbruik is en gaan bepalen hoe wij stroom gaan opwekken. De grote stroom verbruikers zijn de koelkast en de watermaker. Morgen de rest afwerken.