Naam:
1025
Video’s:

Over ons

Hanneke van der Kam:

Geboren op 1 mei 1954 in Eindhoven en daarna opgegroeid in Turnhout in België en Ter Apel, Oost Groningen. Gaf zeilles op het Zuidlaardermeer en groeide van huis uit op met de watersport. In het werkzame leven fysiotherapeut te Stadskanaal in het streekziekenhuis Refaja.

Sietse Buruma:

Geboren te Hardegarijp op 21 maart 1955. Opgegroeid als 'oprjochte fries'. Heeft 1 dag les gehad in de zeilkunst van Hanneke. Kon daarna geheel zelfstandig in de vaart en kwam terecht in het riet. Dit heet volgens Hanneke rietzeilen en is een geheel ander onderwerp. Werkzaam geweest als slager, jeugdwerker, verpleegkundige in zwakzinnigenzorg, zelfstandige in ict en uiteindelijk docent op mbo en hbo.

Enige jaren (sinds de aankoop in 2005) waren wij regelmatig op stap, de zee op, met onze van der Stadt 34 de Flying Arrow. Daarvoor gevaren in een Midget 26, Midget 20, Friendship 23 en nog een aantal kleinere schepen. In 2016 wordt de Flying Arrow verkocht. Vanaf 2015 varen wij verder beginnend in de Griekse wateren met onze nieuwe boot Viviane, een Bavaria 42. Vanaf dit moment doen we verslag van onze ervaringen onderweg via deze omgeving 'Reislogger'.

Over onze reis

In 2014 hebben we ons teruggetrokken uit het werkzame leven. In juni was het zover en konden wij vertrekken. Pas goed kwam de vaart erin na juli. Met de toenmalige boot de Flying Arrow, een van de Stadt 34 komen wij in 2015 aan in Griekenland. In Lefkas zijn wij overgestapt op een andere boot, de Viviane, een Bavaria 42 van bijna 13 meter. De Flying Arrow was bestemd voor een wereld reis, maar dat zit er niet in. Wij kiezen nu voor iets meer comfort en reizen nu meer om te genieten van ergens te zijn, dan om afstanden af te leggen.

Bezochte landen

Wij hebben 13 landen (6%) bezocht:

België, Duitsland, Frankrijk, Georgië, Gibraltar, Griekenland, Indonesië, Italië, Nederland, Portugal, Spanje, Turkije, Verenigd Koninkrijk.