Palairos

21 oktober 2015 - Pálairos, Griekenland

Vannacht voor anker in Ormos Varka, ondertussen één van onze favoriete ankerplekken in de buurt van Lefkas. Ligt nog een Nederlandse boot en naarmate wij beter kijken lijken dat bekenden. Sjoerd en Anka van de Thetis. Zij komen bij ons langs om bij een kop thee even bij te praten. Voor het eerst hebben wij hen ook ontmoet in dezelfde baai. 's Nachts veel regen en het blijkt dat daarvan ook een beetje naar binnen komt bij de ingang. Weer een leuke klus voor op de to-do list. Na het ontbijt varen wij vijf mijl naar Palairos. Een klein haventje met veel charterboten maar er is ook nog een plaats voor ons, achterwaarts naar de kade met eigen anker. Wij zien de buren geankerd met neuringlijnen, dus verdacht. Wij leggen ook maar een lijn naar het anker, wat het aanleggen niet makkelijker maakt, maar met Hanneke achter het stuurwiel lukt het. Het dorpje is vergeven van de taverna's. In gesprek met Thanasis van Tomorrow horen wij dat de meeste restaurant nog open zijn tot 1 november. Dan is het gebeurd met het zomerseizoen. Ergens in het dorp moet nog wel een Carrefour Express zijn, maar dat zoeken wij morgen uit, tussen de buien door.Wij blijven in elk geval liggen tot het buienfront voorbij is.