Januari - Maart 2018

25 maart 2018 - Agios Nikolaos, Griekenland

Eind januari verlaten wij Nederland weer voor de warmere omgeving van Kreta. We blijven in de haven liggen en huren de eerste maand tot begin maart een auto om de omgeving meer te verkennen. Onder anderen een uitstap naar het paleis van Knossos, minoisch paleisKnossos. Een paleis uit de Minoïsche tijd. Een bezoek aan de bouwmarkt Praktiker vind ik net zo boeiend. Bij ons bezoek aan Heraklion kopen wij een nieuw koffiezetapparaat om onze eigen espresso en cappuccino te kunnen maken. De dinsdag gitaargroep met drie songs uit hun reportoire.Verder hebben we hier de wekelijkse activiteiten als gitaar oefen en speelmiddag op de dinsdag, de wandeling op donderdag, de borrel op vrijdag en zondag de barbecue. Voor Hanneke is er dan op dinsdag nog een brei en haakclub. Genieten doen we van onze lunch om een uur of één en  dan daarna vaak in de zon even uitbuiken. Wij openen de avond in het Fries met "Risende Simmermoarn"Hoogtepunt is mijn verjaardag op 21 maart gevierd in de Ierse pub waar veel mede boaters uit de marina optreden. In februari wordt er op diverse plaatsen carnaval Carnaval in Malia, Hollandse bijdragegevierd. Wij bezoeken het carnaval van Neopolis en Malia. Malia viert het het op één na grootste carnaval van Kreta. Op asmaandag gaan wij weer naar Malia voor de gratis maaltijd (Deftera). De rij is zo lang dat we hier niet in gaan staan.